BAYATLAMAYAN KEK

6 Eylül 2009 Pazar0 yorum

(Tepsinin yanındaki krema kalıntısını silmeden görüntülemişim özür dilerim.)

Bu hafta herkesin sayfasında çeşit çeşit kekler var işte yeni bir kek daha bayatlamayan kek adını ben böyle koydum.

Çünkü 4-5 gün bile kalsa tadında ve kıvamında hiçbir değişiklik olmuyor ben bu sefer üstünüde kremayla kapladım ama genelde sade halde pudra şekeri serperek saklıyorum.

Şimdiden afiyet olsun..

GEREKLİ MALZEMELER:

250 gr tereyağı eritilmiş ve ılık halde

5 yumurta

4 fincan şeker

1 fincan su

8 fincan un

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1 su bardağı ceviz

1 su bardağı doğranmış fındık

1 su bardağı doğranmış antep fıstık

1 su bardağı kuru meyve şekerlemesi

Yumurta ile şeker köpük olana dek çırpılır ve ardından erimiş yağ ve su eklenir . Elenmiş olan un,vanilya,kabartma tozu da eklenerek kaşık yardımıyla karıştırılır ve una bulanmış bütün iç malzeme (fındık,ceviz, fıstık ve şekerleme) ilave edilir ve 180 dercede pişirlir.Büyük boy dilimli kalıpta yada 26 cmlik kelepçeli kalıpta.

İsteğe bağlı olarak üstü pudra şekeri ile süsülenir ben bunu hediye götürmüştüm bu sebeple kesilmiş halini çekemedim.Resimdeki kekin üstünü 200 ml krema + 2 yemek kaşığı şekeri çırptım ve kapladım.Afiyet olsun.
giyim_banner giyim_300-250 Image Banner
Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger