Elmalı Kurabiye Nasıl yapılır

30 Aralık 2009 Çarşamba0 yorum


Malzemeler
1 paket yumuşak margarin (250 gr)
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı şeker
2 tane yumurta sarısı
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
İçi İçin
3 tane elma
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı kırık fındık


Önce iç harcını hazırlayıp soğuması için beklettim.Harç için elmaları rendeledim su ve şeker ile suyunu çekene kadar pişiridim en son tarçını ve fındığı ekleyip ocaktan aldım.


Hamuru için margarin ,yoğurt,şeker ve yumurta sarılarını iyice karıştırdım sonra unla karıştırdığım kabartma tozu ve vanilyayı ekledim hamur elime yapışmamaya başlayıncaya kadar azar azar un ekledim yumuşak bir hamur elde ettim.Hamurdan mandalina büyüklüğünde parça koparıp merdane ile yuvarlak açtım önce dörte sonra sonra sekize bölüp kestiğim her parçanın geniş tarafına dışarıya çıkmayacak şekilde elmalı harçtan koyup sigara böreği gibi sardım,yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim bütün hamura aynı işlemi uygulayıp 175 derecede rengi hafif pembeleşene kadar pişiridim ılınınca üzerine pudra şekeri eledim. Afiyet Olsun.

giyim_banner giyim_300-250 Image Banner
Share this article :

Yorum Gönder

 
Support : Proudly powered by Blogger